რა უფრო ეფექტურია: დასჯა, იგნორი თუ პოზიტიური წახალისება?
დასჯამ შეიძლება დროებით შეაჩეროს ქცევა, მაგრამ არ ასწავლის ახალ გზას. იგნორი მუშაობს მხოლოდ მაშინ, როცა ქცევის მიზანი არის ყურადღება — მაგრამ არა მაშინ, როცა ქცევა მოდის შფოთვიდან. ნამდვილი ცვლილება მოდის პოზიტიური წახალისებით. როცა ხედავ მცდელობას და აღნიშნავ: “მიხარია, რომ სცადე.” “ვხედავ, რომ ძალიან ეცადე.” ბავშვი სწავლობს, რომ მცდელობაც მნიშვნელოვანია, და არა მხოლოდ შედეგი. ეს აძლევს მოტივაციას და ამყარებს თვითრწმენას . მშობლის სიმშვიდე არის ბავშვის ყველაზე ძლიერი მხარდაჭერა. როცა ბავშვი ხედავს, რომ რთულ ემოციებთან ერთადაც შეიძლება უსაფრთხოდ იყოს, სწორედ იქ იწყება ნამდვილი სწავლა